VÄLKOMMEN till min blogg. Här lägger jag upp kort och annat som jag tillverkar mestadels av material som jag säljer. Ibland petar jag in bilder på nytt material som kommit in. Min största kanal är Tradera. Du ser ett urval av mina auktioner rulla förbi här nedan. Kika gärna in.

Mina auktioner på Tradera

söndag 23 mars 2014

Posten höjer sina fraktpriser den 1 april!
Men jag upptäckte nu när jag sitter och ändrar att det är ganska många av mina auktioner där jag istället kan sänka frakten från 13 kr till 8 kr eftersom det lättaste kuvertet nu får väga upp till 50 gr. 


Så efter 1 april så blir frakten på tradera:
      • 0-50 gr. = 8 kr
      • 50 - 100 gr. = 13 kr - 18 kr (om det behövs kartongkuvert)
      • 100 gr - 250 gr. = 30 kr eller 34 kr (om det behövs kartongkuvert)

Kuverten kostar alltså 1 kr om det är ett vanligt kuvert, 2 kr om det är bubbel och 4-6 kr om det är kartong. Sedan om det blir tyngre skickar jag ganska ofta i postens förbetalda lådor och påsar med B-post och dessa vet jag inte i skrivande stund vad de kommer att kosta. Fraktpriset som står angivet i annonsen är alltid med både porto och kuvert inräknat.
Fortfarande kan du handla på Tradera för maxfrakten 60 kr med Schenker. Och du kan fortfarande samla auktioner i hela 14 dagar och betala när du är färdig. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar